I Sverige igen!

Hej hej på er! :D
Nu sitter jag o mitt trevliga resesällskap på sista bussen för den här resan; från Malmö hem till Strängnäs!
Den senaste veckan har varit jättetrevlig, med många skratt, god mat, utflykter o en hel del shopping! Att åka buss kändes rätt så annorlunda eftersom jag är så pass van vid flyget, men det flöt på bra även om Autobahn blev något långtråkigt efter några timmar haha.. Men nu kan jag skryta med att ha åkt färja mellan Danmark o Tyskland/Frankrike o England o vice versa, samt Eurotunneln! :]
Självfallet kommer bildbevis de närmsta dagarna!
-------------------------------
Jag kan inte avsluta det här inlägget utan att ta upp det hemska som hänt i Norge.. Nu känns terrorismen än mer påtaglig när den kommit hit till Skandinavien, ingen går säker längre känns det som!! Jag är oerhört känslosam o rent av hatisk vad gäller det som hänt, jag finner det helt o hållet ofattbart hur någon kan utföra något så fruktansvärt.. Mina tankar  går till våra grannar, o jag hoppas innerligt att något liknande slipper inträffa här i Sverige.

Bye! :D

Ja, då är man på hotellrummet o chillar efter en lång dags bussfärd. Comfort Hotel Malmö heter stället där vi ska övernatta både inatt o när vi kommer hem från London nästa fredag. Snyggt o modernt är det, o för övrigt är jag enormt taggad o förväntansfull inför resten av resan, hihihiii vad kul det kommer bli! :DDDDDD
O då det i utlandet kostar 29 kr i minuten att surfa så blir nog detta det sista inlägget på ett tag tills vi kommer tillbaka till Malmö, så take care everyone o njut av livet för det ska jag göra! :D
Bye!

110722

Halloj halloj!
Just vid denna tidpunkt då jag skriver dessa rader sitter jag, mor, far o älskling på bussen ner till Malmö. Dagen började klockan 05.30 imorse, o väl i Eskilstuna där vi trodde att bussen skulle avgå från fick vi åka i en större taxi tillsammans med två andra resesällskap till Örebro där vi tydligen skulle kliva på.. Men allt gick mycket smidigt o det har blivit två stopp på vägen, ett i Mariestad o ett i Varberg. Vi beräknas vara framme i Malmö vid sjutiden ungefär så det är en stund kvar, men jag klagar inte, för jag diggar skarpt att befinna mig på resande fot! :D O nu när min darling är med också kan det inte bli bättre! <3
Jag skriver någon gång mer innan vi far utom Sveriges gränser imorn bitti, då väntar Danmark o Tyskland! :DD
O TOTO bilderna är på g, jag hann inte ladda upp alla igår ._. aka. you know the drill! :D
Hörs! :D

110721

Idag har jag hunnit med en hel del.
Jag har hunnit packa klart allt inför London resan som startar imorn, hunnit måla mina naglar, käkat pizza o överdrivet gott vitlöksbröd, samt hunnit blivit faster för femte gången! :)) Klockan 20 ikväll kom en ny liten pojke till världen, namn, vikt o längd är hittills okänt men det skall snart tas reda på! :) Lite synd att jag inte kommer få tillfälle att träffa den lille krabaten nu på mer än en vecka, men det blir ett sant nöje när det väl blir av! Så nu är jag moster/faster åt nio stycken gullungar, en stolt sådan :]

Jag hinner blogga en del på bussen imorn, då vi åker från Eskilstuna till Malmö o övernattar i Malmö till lördagen. Så tills dess får ni med nöje betrakta Maiden o TOTO bilderna, better late than never :D

Jag o älskling med våra då nyinköpta Maiden tröjor ♥

Sabaton var ett av två förband, o de var inte alls fy skam NEJ :D

Satellite

Trooper!

And then there's Eddie.. Bildbomb deluxe coming up:

haha lasereye!

On the road again

I'm on the road again! :D
Efter cirkus två dagar i Degerfors sitter jag o älsklingen på tåget hem till Stränkan. Vi har mest städat o packat inför resan, så nu är iaf EN väska färdigpackad, nu är det bara min kvar *suck* haha.. Men det tar jag itu med imorn! :D
Annars flöt sista jobbdagen på mycket bra o jag fick endast goda omdömen av min handledare, så jag är helnöjd :)) Dessutom har jag blivit lovad att bli kontaktad om det dyker upp nåt kortare vikariat, so no complains needed :)
Hör av mig sen när vi är hemma o allt,
Su escritor

BildeR

Nu är vi hemkomna från Västerås o jag tänkte bjuda på en liten härlig bildbomb. Bilderna är från Eskilstuna där jag shoppade loss med mor, T, Ebba, Emy o Alma, samt från nu i helgen :)

Morgondagens planer är att orka ta sig upp till jobbet o den sista jobbdagen på ett tag nu, samt att ta sig med tåget till Örebro då jag ska spendera några dagar där med T innan vi drar vidare hem till mig för att sen påbörja resan till London! I'm guessing it'll be fine, but till then - bildbomb deluxe! :D

Älskling i väntan på maten :] ♥

Kusiner vitaminer :)

haha, rödtotten är lika farlig som alltid ♥

Spex-Emy :) ♥

Det blev fajitas (spanskt uttal TACK) till lunch, oerhört mumsigt! O tallrikarna.. haha must have!!

Sååå roligt att gå runt i en manklädesaffär ;P

Igår åkte vi till Skultuna som är berömda för sin försäljning av porslin o tillverkning av mässing, o där hittade vi gamle kung Karl IX! I'm still starstruck :D

Visst äre Pippi!?

Halloj, såhär en sen lördagkväll

Varför inte skriva lite blogg såhär på kvällskvisten en lördag? Jag kör på't! :)
Jag har haft o har det mycket trevligt här i Dingtuna o Västerås med föräldrarna mina o bror o hans familj! Vi äter gott, pratar o skrattar om vartannat o idag var vi till ett populärt o känt ställe som heter Skultuna där de är berömda för sitt fina porslin o mässing osv. Där hittade jag ett fint komplement till en serie småskålar jag fick i studentpresent, så nu ska det börjas samlas på det :) En fin o tidig födelsedagspresent vart det :)
O dagen avslutades mer eller mindre perfekt med egengrillade hamburgare, godis, Sommarkrysset o film. En enkel o samtidigt barnsligt härlig dag, lovely!
Imorn åker vi hem igen o då SKA (yep, really) ni få skåda lite bilder!
Hoppas ni har det lika bra, vart ni nu än må vara!

14 juli 2011

Ja kära vänner, jag skäms, jag skäms.. Men tyvärr glöms bloggen bort när man far iväg till Göteborg på konserter, har världens gosigaste hund hemma, umgås med sin finaste o underbaraste älskling o utom allt det även jobbar.
Men bloggen glöms aldrig bort, o det vet ni! :D
Både Maiden o TOTO var fantastiskt o ofattbart bra, dock dunkade hjärtat o pulsen något högre på TOTO, vilket var ett äkta "hallelujah moment" för mig if you will, JAG har faktiskt sett TOTO LIVE. Bildbevis från både Maiden o TOTO kommer, likaså bilder från den senaste veckan när älskling varit här <3
Men imorn vankas först jobb, sen hem o packa då jag o käraste päronen ska iväg till Västerås över helgen hem till bror o hans familj :)
Det är mycket som händer nu - sista jobbdagen på ett tag på måndag, sen börjar resan till London nästa fredag..! O jag älskar't, sommar när den är som bäst! -Ja, faktiskt!!
Hoppas ni har en skön sommar o att ni njuter till fullo av den!
/Appreciating your patience

På väg!

God förmiddag!
Just nu sitter jag på tåget mot Göteborg, som är helt fullproppad med folk.. Alla sittplatser är upptagna o ståplatserna verkar också börja ta slut.. Men vi har sittplats iaf o det är det som är huvudsaken! :D Vi åkte från Laxå kvart över åtta o beräknas vara framme vid tio i tolv, så det är ett tag kvar.
O resan igår blev lite annorlunda o smidigare än vanligt, då tåget från Eskilstuna till Arboga vart inställt, så då hade jag turen att få åka ersättningsbuss hela vägen fram till Örebro! O annars mår jag prima o är extremt pepp till kvällens konsert, o även till ena förbandet som är Sabaton!! Weyheeey!! :DDDD
Nu blir det lite slumrande tills vi kommer fram, ha det! :D