bakom stängda dörrar

"Bakom stängda dörrar är en roman baserad på en sann historia.
Huvudpersonen 14 - åriga Kristina lever, med myndigheternas goda minne, hos sin far.
Den far som försökt mörda hennes mamma.

Kristina är sin pappas ovigda flickhustru.
Hon föder honom två barn.

Det hände i en svensk storstad.
Ingen såg vad som pågick under fyra år.
För att de inte vågade se?

Kristina Hansen är vuxen nu, och beskriver själv, och med hjälp av dokument, hur det kunde ske.

Det är en berättelse om en mammas svek, ett barns solidaritet, och myndigheters passivitet. Men också om överlevnad och en kvinnas kraft att mot alla odds skapa kärlek i sitt liv."

nu har jag läst ut denna boken, för andra gången, o jag slutar aldrig att förvånas. jag förstår inte hur en människa kan bete sej på detta sättet?!?! Kristinas pappa, Franco, utnyttjar sin dotter sexuellt under fyra år, o de två andra som bodde i lägenheten, Francos kompis, Heikki o Kristinas bror, Fredrik, ser vad som pågår, men vågar inte ingripa. Franco tatuerade även in, själv, fyra tatueringar, på Kristinas båda händer o fötter, för att han ville att hon skulle visa hur mycket hon "älskade" sin pappa. asså det finns fan människor till allt, varför kan de inte få vård i tid liksom?! jag stör mej på det !! likadant me hon flickan Engla som mördades, hennes mördare, Anders Eklund, varför kunde inte han få hjälp av en pyskiater or whatever? bra att jag analyserar det här, men, jag tycker bara det är så orättvist. visst, det är hemskt det Franco, gjorde mot sin dotter, men i sin tur måste ju han själv ha haft en dålig uppväxt, han kunde väl inte bara ta det hemska han gjorde från luften? måste väl ligga något avvikande bakom? nåväl. jag tycker ni borde läsa denna boken, den är så värd.


Kommentarer
Postat av: Marie

jag har oxå läst den två gånger han e sjuk i huvudet . slut ,p<3

2008-08-05 @ 16:56:11
URL: http://wwwthinkpiink.blogg.se/
Postat av: mike

aa men va fan hur sjuk får man va eller

2008-08-06 @ 17:28:28
URL: http://mike85.blogg.se/
Postat av: Bea.

ja, man kan ju undra. så jävla ceepmänniska! men om du inte läst boken måste du bara göra det !!!

2008-08-06 @ 18:55:07
URL: http://rocknrollallnite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0