make my day

hello!

nu tänkte jag uppdatera er om vad som har hänt de senaste dagarna här i den underbara staden Strängnäs. uhm.
nåväl, i onsdags drog jag, brorsorna Crille & Tobbe, Carina, Inger, Emy, Alma & Neo till beachen, det var askul! vi var där från tidig morgon till sen kväll. var så jäkla skönt i vattnet! säkert 20-22 grader eller nåt. 'm'm'm'. haha, vet inte hur många kallsupar jag fick den dagen, men många var det iaf. Crille hade även me sig typ 1000 av alla hans Sweden Rock - tidningar som jag & brorsorna satt o nörda. det var nice! haha, Tobbe hatar Def Leppard. gör jag me egentligen, men Pyromania är en kanonplatta! innan vi åkte hem hann jag även bli getingstucken fyra gånger. ajaj på det. o just det, både påväg till beachen och hem satt jag o brorsorna o nörda Gotthard i bilen. så fucking nice det var! Gotthard regerar! sångaren Steve Lee är en av de bästa nånsin! Gotthard är typ Tobbes största idoler inom musiken, hans coverband spelar typ bara Gotthard - låtar. om ni inte hört dem, kolla in låtarna Make My Day, I Wonder, Anytime Anywhere, Firedance & Love For Money. trust me, you won't be dissapointed!

hela dagen igår var jag barnvakt åt Emy & Alma för att Tobbe o Carina skulle på begravning. det var varmt, o vi jagade getingar hela dagen.

idag är det den första augusti vilket betyder att det bara är en månad kvar tills jag fyller år! yeey! haha, segt o längta till sin födelsedag, men ändå. strax ska jag o päronen åka till Willys o handla, eller jag ska ut till Karlssons. ska köpa födelsedagspresent till pappa, han fyller år om en vecka han. ska typ köpa en skärbräda i trä, han önska sig en sån, så. köksmästarn! haha. ska även kolla in lite skivor där, funderar på o köpa en Zeppelin - platta. The Song Remains The Same - I love it! visst, låten låter nästintill likadant de fem minuter o trettio sekunder den spelas, men never mind. I love Robert Plant!

sen imorgon är det Strängnäskalaset, jag o päronen ska gå ner o röja hela stan! hmm, yeah right, men det ska bli kul! vissa lokala band spelar, rea i nästintill alla affärer (Vero Moda, ja), så ska väl köpa lite grejer. jag längtar även tills jag o Crille ska dra till Stockholm i slutet av augusti, bara han o jag. vi ska åka ner typ åtta på morgonen, ta pendeln från centralen till Stadion o bara stå där o minnas. var faktiskt Crilles idé. hahah, lite nördigt kanske, men vi tycker det ska bli kul! sen när affärerna öppnar nån gång vid 10 - tiden ska vi dra till SkoUno, Blue Fox, Shock, 4Sound.. ja, alla musikaffärer ni kan tänka er! (förutom SkoUno då) yeey! blir första gången på Shock, hoppas hitta några schyssta prylar där! sen innan vi åker hem ska vi gå till plattan o chilla. brukar finnas en massa roliga mänsker där.

iaf, nu har jag skrivit ett långt o tråkigt inlägg, så tack för att ni läste!

<-- bilder från beachen. snacka om att man diggar Crilles tröja! "Ozzy Osbourne"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0