glad fettisdag!

tisdag äre idag. tisdagen den 24 februari kan även kallas för andra dagen efter sportlovet o för fettisdagen. käka nyss en wienersemla, så feting gott! wienersemla är såå mycket godare än 'vanlig' semla. så i år har jag ätit drygt.. sju semlor kanske? haha, lol. jag som egentligen inte tycker om semlor, men ja. har ni käkat semla idag?

vilken respons man fick i förra inlägget btw. Thessan var den enda som komm, som insisterade på att jag skulle börja ha "dagens låt" i varje inlägg, o det kommer jag att köra på! får se hur länge det håller, men ett tag iaf.

skoldagen idag var faktiskt helt okej. på historian blev vi introducerade till det nya temat vi ska arbeta me, tid var det(?). det handlar om olika tidsepoker iaf, roligaste temat hittills i ettan.. det tydde iaf mitt första intryck på. på geggan (även känt som geografi) så arbetade vi me mineraler o bergarter, man fick knappt röra på nåra mineraler eller bergarter, fuckEva. på matten fick vi tillbaks våra matteprov, jag fick G, stolt =D lol. på engelskan höll vi på me prepositioner, dötråkigt eftersom jag redan lärde mig det i typ sexan?! o sen finally hade jag min allra första tyskalektion, WIHO! gjorde inte så mycket dock, lyssnade på när Teija & CO läste i nån bok, aja, nåra nya ord lärde jag mig iaf :D haha. som nicht, duktigt jobbat Bea.

dagens nyheter kanske man ska ta upp? idag blev det allmänt känt att Kronprinsessan Victoria o Daniel förlovat sig, grattis till dem eller nåt. jag har inte så stort intresse för kungafamiljen, men visst, happy days for the princess..

just det, dagens låt var det ja;
A Moment Forever - Volbeat
- tunga trummor, tunga gitarrer o Michael Poulsens bästa råa röst. what more can you ask for?

 -> alright. jag kan erkänna att jag inte direkt älskar Thomas Bredahls ihopväxta ögonbryn, men visst..


Kommentarer
Postat av: Anonym

FETTISDAG? Wtf. VArför kallar ni de så? :D Lol. Låter ju urskumt. O nej, de heter int semla. Semlor är bröd. De heter fastlagsbulle. Faktiskt. :DD (Hahaha, vi har haft mååånga såna här diskussioner med Malin ;PP)

Du har lärt dig nicht? :D hahha. Duktigt ;P Jag är stolt över dig. Jag har bevis på att jag faktist kan tyska; hörförståelsens resultat: 87/90p... Shit :DDD Hehhehe. Har aldrig gjort en så bra hörf. I någo språk.. :DDD Jeij.

Anyway. Ha en trevli dag. Ja ska titta på TV xD

2009-02-24 @ 19:08:34
Postat av: Thessan

ja :) dagens låt e bra :D :D jag åt inte en enda semla :O

2009-02-25 @ 20:40:42
URL: http://thessanse.blogg.se/
Postat av: Bea

svar till Malena; men Fettisdag låter inte skumt!! ahaha. fastlagsbulledag skulle låta skumt däremot. lol. blev inte Malin galen när ni diskuterade om semlor/fastlagsbullar? jag skulle iaf ha gått insane x)



japp, jag är riktigt stolt över mina nya tyskakunskaper^^ haha. men GRATTIS till bra resultat i tyskan :DDD jag sa ju att det skulle gå galant :D



ha en trevlig dag du me, jag har samhällskunskap nu, YEEY!

2009-02-26 @ 13:54:39
Postat av: Malena.

Fettisdag låter sjuuukt skumt i mina öron ;P Nee-e, fastlagsbulle heter de ju :D Lol. Nååh, Malin har lärt sig hur vi fungerar så :D Lol. Enda hon int förstod va varför vi firar Fastlagssöndag OCH fastlagstisdag. Men de förklara jag me att vi finnar vill äta bulla 2 gånger ;;;P xD



Oh yess. Har du lärt dig nåt mer än nicht? ;;P Heheh. Aww, tack. Ja e ganska stolt själv :D Jeij. Trodde aldrig de sku gå så bra! :D



Samhällskunskap. Låter tråkigt.. :DD Lol. Ja sitter hemma hela dagarna o bara läser. De e int så roligt de heller. Men iaf så slipper man skolan<33 :D xD

2009-02-26 @ 19:04:08
Postat av: Bea

Fettisdag är en ful benämning, så jag kallar det för Semladag istället :D mycket enklare, hah. haha, har ni två så kallade fastlagsdagar? hoj hoj. då har de finska bagarna fullt upp alltså? ;p



haha, nä, inte så mycket fler tyska ord faktiskt. förutom danke o bitte då. jag pluggade spanska under tyskalektionerna så vart inte så mycket tyskainlärning, men mer blire nästa år som sagt :D



samhällskunskap är rätt kul faktiskt, har läxa imorn, ska kunna sju sidor i boken utantill, har inte läst än.. önska mig lycka till! ;D



gör du inge mer än läser? men läsa är rätt intressant egentligen. nå kul du läser? ;D att slippa skolan & sovmornar är bäst :DDD

2009-03-03 @ 20:49:49
URL: http://rocknrollallnite.blogg.se/
Postat av: Teijis

Haha! Tyska är BÄST ;D

Höhö! ;);)

I lööööve it ;), lol.

Laskiaispulla --> semla ¨på finska ;D

laskiaistiistai --> fettisdagen på finska ;D

lite ord kan du lära dig innan dina lektioner i 3;an hos miiiig ;D

2009-03-04 @ 18:54:30
URL: http://teiijak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0