Utlovat inlägg #2

Här kommer då det andra o sista utlovade inlägget om This is it filmen!

Jag såg filmen den tredje november, så det är ett tag sen, men det sägs att jag har bra minne så det ska nog gå bra att skriva om den..

Först var jag rätt skeptisk till att gå se den då jag trodde att This is it skulle vara ännu en ny MJ - dokumentär. Men ack så fel jag hade!

En del utav det man får se är en rätt så märkbart utmärglad Michael som försöker göra sitt bästa på scen. Han sjunger o dansar fortfarande helt okej, men långt ifrån bra i forntida Michael Jackson mått mätt. Man får inte se så många närbilder på honom, utan mest en överblick av scenen me MJ i mitten. Men det är inte Michael eller dansarna jag imponeras utav, utan det är de begåvade musikerna som får min uppmärksamhet. Då Michaels musik alltid varit så taktfast så har ju trummisen ett rent skitjobb att göra, vilket i princip betyder att slå sönder sitt trumset. Trummisen i bandet var helt otrolig - efter fyra, fem låtar såg han inte ens trött ut! Sen tycker jag att den kvinnliga gitarristen i bandet, Orianthi Panagaris var helt fucking amazing! Såå grymt begåvad o cool! Det är inte ofta man får beskåda en så skicklig kvinnlig gitarrist! Mer kvinnliga gitarrister åt folket!
Scenbygget o showen var också helcoolt, om konserterna hade blivit av hade ingen av konsertbesökarna blivit besvikna, det kan jag lova er.. Fansen hade fått vad de önskat - alla hitsen, en scenshow utan dess like o sin idol live för första gången på mååånga år..

Jag tror inte jag kan sammanfatta filmen bättre än så här, så det ovanstående får duga. Om ni inte sett filmen - se den, för den är riktigt sevärd, både för MJ - fansen, men även för musiker o andra musikintresserade, som jag själv.




Kommentarer
Postat av: Johanna

låter som om du e positivt överraskad? iaf lite?!

har faktiskt nt sett filmen, kanske borde göra.. :p

2009-11-23 @ 18:26:58
URL: http://illbeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0