This is me, myself and I

Då är jag taggad inför ännu ett inlägg, tjoho! :D Fikat satt riktigt bra också, en varm kopp jordgubbste o en helt vanlig äppelmunk, känner mig redan lite mindre febrig :D Men nu över till nåt helt annat:

Läser en hel del bloggar, o majoriteten är bloggar om tjejer i min ålder o över, som jag både vet vilka de är o har träffat o vissa jag inte träffat. Det som sammankopplar dessa tjejer är att de går ett studieinriktat program på gymnasiet/universitetet, de har drömmar om att bli högt uppsatta skribenter, de ska åka utomlands o plugga, göra karriär - de är målmedvetna o om deras drömmar går i kras lär de gå under jorden. De är så hårt hållna till sina drömmar o idéer att de nästintill tar kål på sig själva. De klär sig i kläder som kostar minst 500:-, mycket smink, fin portföljväska.. O jag sitter o skrattar för mig själv när jag läser deras inlägg, för jag inser att jag verkligen inte är lik nån av dem, att jag inte är lik nån annan än just mig själv. Misstolka mig inte nu, jag säger inte alls att det är nåt fel på de typ av tjejer som jag beskrivit ovan, de gör vad de själva vill o om de lyckas så är det jättekul för dem, men tycker bara det är så klyschigt med just det som de gör. Jag har alltid gått min egen väg o haft mina drömmar, som alltid varit realistiska. Jag har alltid klätt mig som jag vill, har inte följt nån trend, inte köpt det senaste sminket eller lyssnat på Rihanna för att hon blev korad som årets artist 2000-whatever-år på MTV. O det känns så himla skönt ska ni veta! Det må finnas flera Beatrice Lundin därute, men det finns bara en jag. Jag behöver inte inspiration från Blondinbella eller Kissie, jag kan inspirera mig själv.
Nästintill alla ungdomar idag säger att det är viktigt att vara sig själv - men visa det då! Gör inte allt många andra tjejer väljer att göra, om ni inte förstås vill det. Var inte rädd för att hamna utanför "tjejgänget" o ta er inte vatten över huvud bara för att erat CV ska se perfekt ut.

Let me put it like this: I'm glad to be me!



Photo credit: TOTO

Kommentarer
Postat av: Johanna

kunde inte sagt det bättre själv, underbart fint o bra inlägg min fina vän!!

2010-12-07 @ 14:44:01
URL: http://illbeme.blogg.se/
Postat av: Teija

HAhaha, varför får jag känslan av våran väldigt underbart fina klass? Haha. Pernilla frågade mig idag ifall jag följer modet.. sen sa jag "nej". Hon ba:"ofta inte?!" xD

2010-12-07 @ 14:51:21
URL: http://thegirlintheworld.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0