100724

Tjaba! :D

I've been loving and am loving this day! Gjorde stan me mamma på eftermiddagen. Vi gick bara runt o myste, köpte lite grejer o så. Bilder på inköpen kommer imorn! Var jättehärligt att bara umgås me mamma. Det var skönt att slippa få höra allt gnäll från pappa som hatar att gå in i affärer ;) Vi handlade en massaaaa godis o annat ohälsosamt så jag har tjockat mig massor framför teven sen vi kom hem :D

Jag & mamma tittade på en dokumentär på TV4 Plus som handlade om övergivna/handikappade barn i Bulgarien. Seriöst, jag har aldrig sett nåt mer hemskare. De skulle bo på ett "behandlingshem" men ett mer passande namn är HELVETE! Bodde barn där från 0 till 18 års ålder, helt undernärda, understimulerade, vissa var helt sängliggande o hade kallbrand.. Fyfan. Satt bokstavligen o grät från början till slut. Barnen satt o slog på sig själva o skrek för att de inte kunde prata, röra sig, ingenting... De fick nån j**vla gröt till mat.. Alla fucking feta idiotiska kontorsnissar o rikemansbarn kan åka till norra Bulgarien o bo där i en vecka så kanske de inte klagar över att deras nagellack är slut eller att de inte har råd att köpa ett 101:a armbandsur! Det var hemskt att titta på men samtidigt väldigt nyttigt då det, tro det eller ej, är verklighet! Det var dessutom mer påtagligt för mig att titta på då jag har syskonbarn i den åldern.. Usch :'( Man ska vara glad för det man har!

As I said before, me very much like this day. NU: Chips & film! :D

Kommentarer
Postat av: TOTO the Best Africa Everrrrrr :)

Usch, va hemskt! :o Jag är glad att jag inte på den. Den skulle ha tagit livet av mig :o Jag HATAR absolut HATAR att se när andra lider.. :o :(

2010-07-24 @ 20:41:26
URL: http://thegirlintheworld.blog.com
Postat av: Tobias Nietula

Den där dokumentären lät inte kul :/ Fast för mig är det 10000000655 gånger jobbigare att se djur som plågas eftersom jag är en stooooor djurvän. Men det är ju såklart sug att se barn plågas...



Me to tjockar chips och film nu :DD



2010-07-24 @ 21:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0