♥KISS 12 juni 2010♥

Då så, ska jag försöka mig på att skriva om 12 juni. Förbered er på ett lååååångt inlägg.

 

Resan startade på 14.20 tåget från Strängnäs till Stockholm me Crille & Inger. Vi satt o taggade sönder oss på tåget, stämningen var redan då på topp! När vi kommit fram gick vi till McDonald's o käkade sen gick vi hela vägen till Stadion. När vi är ungefär 200 meter från Stadion åker en limo förbi o vi var helt övertygade om att det var KISS som satt i den men det kan inte ha varit de, för när vi stod o köade innan insläpp hörde vi hur de soundcheckade.. IAF efter en viss tids väntan var vi äntligen inne på arenan. Vi spenderade tiden me att dricka öl (jag drack inte, öl smakar skit), kolla på folket som var där o så.. Fyra killar hade klätt ut sig till Dressed To Kill omslaget från 1975, då grabbarna hade kostymer på sig.. De var verkligen hur coola som helst haha!! :D

 

 

Första förbandet som spelade var Mustasch – de var riktigt bra!! De spelade jättetight o Ralf var hysteriskt rolig som vanligt! Hans röst är riktigt vass alltså.. Bästa låtarna var helt klart Black City & Double Nature!! Efter att ha sett dem är jag verkligen taggad på att se en helkonsert me dem nån gång..

 

Andra förbandet var Europe. Vad ska man säga? De rockade skiten ur sig, skitbra var de! Tyvärr missade vi första låten men det gjorde inte så mycket. Joey Tempests röst verkar bli bättre o bättre me åldern, härligt det! haha, kommer aldrig glömma sista låten de spelade, Final Countdown, hela arenan skrek så fort introt spelades... Killarna i bandet garvade själva för den är så sönderspelad, men alla sjöng me i den, o visst äre en bra låt!!

 

När Europe spelat klart var klockan 20.50 o KISS brukar gå på vid 21.00 så vi vågade inte gå därifrån, vi hade jättebra ståplatser just då. Helt plötsligt går introt igång (man ser KISS gå backstage fram till scenen på de stora bildskärmarna), alla gick helt bananas! Jag känner hur Inger drar i mig o ropar "KOM DÅÅÅÅÅÅÅÅ", jag fattar ingenting men så ser jag att vakterna öppnat grinden längst fram till scenen!!!!!!! Jag tackar Inger miljoner gånger om o om igen för att hon drog me mig in dit! Fick apbra platser!!!!!!! Jag i min tur fick dra i Crille för han fattade inte att det fanns lediga platser längst fram haha.. Hur som helst så hann vi precis komma fram när "You wanted the best" introt drog igång & skynket försvann. OMG, såååååååååååå underbart, ÄNTLIGEN efter ett halvårs väntan står jag längst fram, framför KISS, var så himla overkligt! Jag kommer ihåg att jag fick ont i halsen/blev hes efter två minuter av första låten, "Modern Day Delilah", skrek verkligen själen ur mig!!!!!!!

 

Vet inte mer vad jag kan skriva, när väl konserten drog igång kunde ingen annan fånga min uppmärksamhet förutom Gene, Paul, Tommy & Eric. Kommer ihåg att jag njöt till fullo av alla låtar, varenda en passade in perfekt! Sjöng varenda ord, hoppade, skuttade, skrek av lycka! Fotade & filmade sporadiskt under hela spelningen också, fick till några riktigt bra bilder, dock blev videoklippen inte så värst bra, ljudet är kanon men inte bildkvalitén.. haha, konstigt me tanke på hur vild jag var!

 

Juste, innan extranumrerna drog igång såg jag Genes son, Nick stå ungefär två meter ifrån mig.. Jag kunde inte låta bli så jag sa "Hi Nick!" när han tittade mot mitt håll o han sa hej tillbaka. Sen sa han "You seem to be enjoying the concert" o jag svarade knäpp som jag är "Yes, absolutely! Your dad is doing a great job up there!" Han började garva, jag skämdes.. De sista han sa var "You seem to be a die hard fan, I really like that". Jag svarade me ett "Thank you" o det var det. Men ändå, äre inte lite coolt att jag snackat me Gene Simmons son??? :D

 

Sen så fångade jag konfetti o stoppade i fickan i slutet av sista låten, Rock And Roll All Nite. Tänker spara det för alltid♥♥. De låtarna som stack ut extra mycket var Modern Day Delilah, Firehouse, Crazy Crazy Nights, Deuce, Black Diamond, Detroit Rock City, Beth, God Gave Rock N' Roll To You II & Rock And Roll All Nite.

 

HUR SOM HELST KOMMER JAG ALDRIG GLÖMMA DET HÄR!


Bilder kommer i nästa inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0