.Nerd.nErd.neRd.nerD.

Ni kan glömma Jerry Williams videos idag för YouTube håller just nu på att ladda upp den första videon o halva videon är inte ens klar än.. De kommer när de kommer! Inte för att jag tror ni är speciellt intresserade av klippen men jag gjorde den här bloggen för min egen skull o jag lägger upp vad jag själv vill, så det så. (Som om ni inte redan förstod det.. ähum.)

Iaf, för en stund sen när jag satt o fixade bilder till mitt collage tänkte jag på hur mycket grammatik jag lärt mig egentligen, det är inte lite alltså.. O oftast tänker man inte på att 'nu när jag pratar om vad jag gjorde igår pratar jag i imperfekt/preteritum' eller 'nu när jag pratar om vad jag borde göra pratar jag i konditionalis' liksom.. Nu märker jag att min entusiasm för språk börjar träda fram, haha. Jag har googlat lite på de olika formerna o jag har bland annat lärt mig dessa tempus:

- Imperfekt/Preteritum
- Futurum
- Presens
- Perfekt
- Pluskvamperfekt
- Gerundium
- Konjuktiv
- Konditionalis
- Infinitiv
- Passivum
- Dativ

Ganska så sjukt att man kan dessa tempus i flera olika språk också :D

Kommentarer
Postat av: TOTO

NÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRDAR :DDDDD

2010-03-27 @ 20:29:41
URL: http://teiijak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0