Ni som ej anser er vara KISS-fans, varken läs eller kommentera detta inlägg.

Helloj!

Här kommer ett 100% KISS-inlägg, om nya setlisten som spelades för första gången igår i Sheffield. Jag vet att det inte är många som läser den här bloggen som gillar KISS, men det struntar jag fullständigt i för jag anser detta vara viktigt haha. Här kommer mina tankar om gårdagens o förmodligen setlisten för hela Europaturnén:


1. Modern Day Delilah - Coolt att de vågar öppna konserten me den rätt så "nya" låten från Sonic Boom. Hade hellre sett Creatures Of The Night som första låt, men no chance in hell att de nånsin skulle spela den?
2. Gold Gin - En klassiker från 70-talet, älskar den inte, men hatar den inte heller. KISS gör den rättvisa.
3. Let Me Go, Rock N' Roll - En av mina favvosar från 70-talet, skönt gitarr solo genom nästan hela låten, är glad att den fortfarande spelas!
4. Firehouse - Tycker bättre om att Gene sprutar eld till denna istället för Hotter Than Hell. Firehouse is the song!
5. Say Yeah - Ärligt talat så gillar jag inte Say Yeah speciellt mycket, den sämsta låten på Sonic Boom if you ask me. Men den är som gjord för stora konserter så den passar in!
6. Deuce - Let's face it, Deuce är Genes KISS bebis o vi kommer alltid att få höra den så länge KISS is alive and well. O jag klagar inte, tycker den är hur bra som helst. Lite ovant att den inte spelas som första låt dock.
7. Crazy Crazy Nights - Paul höll vad han lovade 1! Crazy Crazy Nights var inte en så stor hit i USA men desto större i Europa när den kom 1987! Jag fullkomligt älskar den, speciellt Bruce Kulicks original solo på studioversionen. Jag har inte hört/sett hur Tommy spelade solot igår, men jag är inte direkt orolig för Tommy är som själva guden när det gäller gitarr solon! Jag ser MYCKET fram emot att få se/höra Crazy Nights den 12 juni!
8. Calling Dr. Love - är en okej låt, men inte en av mina favoriter. Tycker den är för tjatig. Ser hellre att Gene sjunger Russian Roulette från Sonic Boom som är, enligt mig, en av hans bästa låtar!
9. Shock Me (Tommy & Eric solo) - Paul & Gene gör som de själva vill o låter Tommy sjunga Shock Me trots att Tommy har en egen låt på Sonic - When Lightning Strikes! Strikes är skitbra, så jag förstår inte varför de ska plocka fram Ace låt!? Men Tommy gör Shock Me rättvisa så visst, spela den då.... Tycker också det är intressant att Tommy & Eric spelar sina solon till samma låt.
10. I'm An Animal - Många på KISS Army Swedens hemsida ogillar I'm An Animal men det gör icke jag! Den är mörk, gotisk o en kickass Gene låt! Hur den gjorde sig live igår vet jag inte i nuläget men de har förmodligen spetsat till den lite så den passar in i livesetet. Ännu en höjdpunkt i nya setlisten!
11. 100,000 Years - En av mina absoluta favvo KISS låtar, är superglad över att den fortfarande är kvar! Det är till denna låt som Paul leker me publiken. Den kanske är något lång, oftast över tio minuter, den skulle kunna kortas ner lite.
12. I Love It Loud (Gene solo) - I Love It Loud är faktiskt överspelad, plocka fram 1976 års mästerverk God Of Thunder istället! Men, hur vi än vrider o vänder på det sjunger 98% av publiken me i denna låt på konserterna, är förmodligen därför de låter den vara kvar i setet.
13. Love Gun - En av Pauls favoritlåtar, vilket jag förstår till punkt o pricke. En intressant fotnot är att Paul skrev Love Gun i huvet när han o resten av bandet satt på ett flygplan nån gång under 1976/1977. När de sen hade landat tog Paul fram gitarren o Kärlekspistolen var född ;P
14. Black Diamond (Paul solo) Whole lotta love (Led Zeppelin) - Är det bara jag eller är detta första gången sen 1983/1984 som Paul har ett eget solo? Skall bli intressant att se vad han kommer att hitta på i Stockholm. Whole Lotta Love är ju inte fy skam den heller!
15. Detroit Rock City - Enligt många KISS bästa låt nånsin. They might be right about that. Intressant o kul att de avslutar det ordinarie setet me Detroit innan extranumrerna, då den oftast brukar spelas som sista låt.

 

Extra Nummer:

16. Lick It Up - Hade hellre hört Heaven's On Fire, men den nuvarande uppsättningens version av Lick It Up live är bra tycker jag, den har nästan blivit som en "smink låt" istället för "1983 års sleaze låt".
17. Shout It Out Loud - Många anser denna vara sönderspelad, dock inte jag! Jag ÄLSKAR Shout It Out Loud, tycker bättre om den än Rock And Roll All Nite som jag däremot tycker är helt sönderspelad! I will definitely shout it, shout it, shout it out loud i juni!!!
18. I Was Made For Lovin' You - Har aldrig haft nåt för denna låt, disco is not my thing, även om de har rockat upp den något. Ser hellre att de spelar Hide Your Heart eller varför inte A Million To One från 80-talet som Paul kan flyga ut i publiken till.
19. God Gave Rock And Roll To You II - Paul höll vad han lovade 2! Egentligen är den här en cover som KISS spelade in 1991 men de skrev om den lite. Saknade denna 2008 men nu äntligen kan jag sjunga me i den i juni! En riktig allsångsdänga - cheesy som den är.
20. Rock And Roll All Nite - O här har vi vad KISS handlar om - att rocka hela natten o partaja hela dagen. Visst, låten är så jäkla bra skriven, o den är ordinarie på varje KISS konsert men än dock..

Jikes vad långt det blev haha.. O.o

Om ni orkat läsa ner ända hit är ni fanimig värda en guldmedalj.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0