-

Jag tycker det är lite kul att jag är arton år, o folk som är tio, femton, till o med tjugo år äldre än mig är så mycket mer omogna, barnsliga o konflikträdda än lilla mig. Förstår inte vad problemet är liksom. Jag vill fokusera på mitt, men hela tiden är det nåt i vägen. Små skitsaker blir till STORA problem, för ingen anledning. Folk smutskastar annat folk, utan anledning, utan att ens känna personen ordentligt. Sms hit o sms dit, telefonsamtal hit o telefonsamtal dit. Hot, extrem nyfikenhet, grov svartsjuka. Listan kan göras lång. Hela min dag igår blev förstörd av negativa egenskaper som ovanstående, o som pågått under en väldigt lång tid. När jag då konfronterar problemet får jag svar tillbaka som säger att jag ska be om ursäkt o att det jag sagt inte stämmer, när jag bara säger faktan o sanningen. Grymt irriterande kan jag säga.

MEN då var det skönt att få bortse problemet för en kväll, över en god middag tillsammans med många goda skratt, för det hjälpte verkligen. Sen att man får stöd från de man gillar allra bäst var inte fy skam det heller.

Som sagt, jag är arton år o är relativt mogen för min ålder, jag kan stå upp för min åsikt o jag beter mig inte som om jag vore femton, fast jag i själva verket är nästan tjugo år äldre. Väx upp, för fan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0