My school life!

Tjolahopp tjolahej!

Tänkte uppdatera lite om skolan. Igår hade jag mitt skriftliga nationella prov i Svenska B. Jag var ordentligt förberedd, hade läst igenom texthäftet ordentligt o kände mig verkligen på G. Får provet, läser igenom det o tänker direkt att skrivningen kommer ta fem timmar (maxtiden) att skriva, då det var åtta uppgifter med i häftet. Sen när jag läser instruktionerna står det att man skulle välja en av de åtta uppgifterna att göra. haha, inte mig emot, så jag valde att skriva om näthatet bland unga, om anonymitet är ett hot eller en välsignelse o hur man kan förebygga näthatet. Åtta sidor blev det o det tog.. (*drumvirvel........*) EN TIMME att skriva! Jag är fortfarande förvånad, jag som brukar ta på mig minst två timmar till ett "vanligt" prov! Men jag hade läst igenom det o kände mig nöjd så lämnade in det o åkte hem. O idag höll jag mitt muntliga nationella prov, höll tal om svåra ord o formella språk, att man hellre ska prata som en själv, inte försöka låta som nån annan. Tog upp klasskillnader som finns i språk men att det inte ska göra nån skillnad, alla har ju ett språk. Låter inte så intressant kanske men klassen verkade digga talet iaf! :D

Imorn bär det iaf av till SACO mässan i Stockholm, blir till att gå runt där o få ta emot en massa papper från diverse högskolor/universitet. Det ryktas om att SAS ska ha en monter där också, meeeeer än passande för mig eftersom jag vill utbilda mig till flygvärdinna efter gymnasiet! :DDDD Tror SACO kommer bli riktigt lyckat :D



O här är min klass spexfoto. Debet = ekonomi, Kredit = språk.  Bortse från att språkarna sitter på minussidan, vi är ju bäst iaf! ;D Diggar skylten som tusan också haha!

Skriver mer om SACO imorn, ha det! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0