Advice of the day!

Nämen tja!

Har ett litet tips till er som läser eller ska läsa filosofi någon gång i framtiden. Om ni ska ha prov på existentialism o/eller etik, välj att skriva om Immanuel Kants pliktetik (regeletik) då, för ni kan lätt skriva åtta sidor om det, o få en riktig "feeling" o personlig åsikt om det. Jag tänker inte skriva en lång harang om det, men kort o gott innebär det att alla ska leva efter grundprincipen: "Handla endast efter den maxim genom vilken du tillika kan vilja att den blir en allmän lag". Alltså att alla handlingar o situationer ska handlas efter handskrivna regler. Vadå goodbye freedom!? :D
Förhoppningsvis kan detta tipset hjälpa er någon gång i framtiden! :D

Min skoldag är över klockan två, sen äre loooooov :DDDD Ska efter skolan åka med mamma o köpa ny vinterjacka, sen blire hem o chilla o packa, för imorn bär det av till Degerfors :) Skriver mer innan jag åker, ha det sålänge! :D

Kommentarer
Postat av: TOTO

BLÄ på filosofi äckel!!!!

Jag är INTE lika depp längre ^^

2010-10-29 @ 18:37:16
URL: http://thegirlintheworld.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0