Swedish in my a$$

haha jag konstaterade för en timme eller så att jag inte bloggar speciellt ofta o här kommer det andra inlägget idag. MEN sån är jag :DD

Sitter iaf just nu o har svensklektion. Vi har fått i uppgift att välja en text som handlar om dröm o verklighet som vi ska hålla ett tal om. Det är typ den info vi fått,  o att vi ska välja en bild som vi också ska prata om. Bilden kan ha en sorts anknytning till texten eller till temat. Jag har valt en text som handlar om Carolina Gynning o hennes dröm kontra verklighet, alltså hennes "kändispersonlighet" o "vardagspersonlighet". Jag vet på ett ungefär hur jag vill att talet ska formuleras, men på nåt konstigt sätt kan jag inte få ner det på papper. Uppgiften kanske inte låter så värst jobbig men alla i klassen bara förvirras av den.. Men nu ska jag lägga upp det så här:

1. Sammanfattning av texten
2. Vad är dröm kontra verklighet?
3. Bildens anknytning till texten.
4. Mina tankar kring texten.

Så! NU SKA JAG börja SKRIVA.

Btw så blev det här inlägget som en slags post-it, blogg post-it, web post-it.

Übercoooooolt right!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0