Framtidstankar o tidsfördriv.

Tjolahopp!

Sitter just nu i skolans bibliotek o fördriver tiden, klassrådet börjar prick tolv o sen latin efter det. Hade religion på morgonen där vi gick igenom etik o moral, o jag lärde mig mer på den enstaka lektionen än vad jag gjorde under hela filosofi kursen förra terminen! Säger väl en hel del kanske? haha, men vår lärare hade ju ryggskott några dagar varje vecka så det är kanske förlåtligt?

Nu till något lite mer intressantare o seriösare. Idag är det somewhat två månader kvar till studenten, o efter den nionde juni börjar livet. Det är då man, iaf enligt den moderna o ideella tanken, ska ha ett jobb klart, helst ha tagit körkort o snart ska flytta hemifrån o ha eget boende. Såå långt har inte jag kommit än, men jag är en bit på vägen iaf. Skolan är någorlunda under kontroll, vi börjar närma oss slutet i kurserna vilket känns skönt, att man ser ett slut o vet vilka uppgifter man har kvar att göra. Körkortet ska jag börja med under sommaren o jag ska ha det klart innan det här året är slut iaf, helst i oktober, november. O jobb ja. Jag kan ju i princip jobba med vad jag vill, o jisses vad jag har sökt jobb! Jag sökte ett i Stockholm som jag dessvärre inte fick, men det var 3000 som sökte o jag var med bland de 100 bästa, så det får man väl se som en liten seger. Sen står jag högst upp på vikarielistan på förskolorna i stan, o på min gamla skola, vilket känns skönt, att man eventuellt kan tjäna nån hacka där. (haha, vad gangster det där lät btw). O så har jag då sökt tre olika slags tjänster hos ett välkänt företag i stan o i resten av Sverige, som är relativt nyöppnat här, o jag tänker inte säga vad det är innan jag fått besked, känns bäst så bara. Men företaget ger goda förmåner o avtal o är seriöst o tar gärna emot nybakta studenter, o det är därför jag satsar på det o jag vill ha ett jobb där jag kommer framåt, inte ett jobb där jag lever lyxliv i ett halvår o sen när jag kommer hem har jag inget att komma tillbaks till. Nej, jag vill ha ett utvecklande jobb där jag kan få goda referenser o får möjlighet att fortsätta någon annanstans.

Jisses vad långt detta blev, men ibland känns det skönt att få skriva av sig om framtiden o dela med mig av mina planer, o jag är verkligen förväntansfull över vad framtiden har att erbjuda. O egen lägenhet, nja, det får hållas tills min 17 ½ åring blir klar med skolan ;] ♥

Tjolahopp tjolahej, endast 33 minuter kvar till klassrådet börjar, o ni har fått ännu ett inlägg att läsa! All is well :D

Enjoy your Friday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0