Paul McCartney o sånt!

Oj oj oj! Jag har omedvetet förträngt bloggen nu mitt bland jobb, julstök, inhandlande av julklappar o så vidare.. Inte bra!! Speciellt inte när jag på kvällarna kan ligga o tänka på saker jag kan skriva om, o nästintill skriva ett färdigt inlägg i huvudet.. Nu är det skärpning Bea, yes!

Som sagt så knackar julen på dörren med jämna steg o nu är nästintill allt fixat här hemma faktiskt :D Jag har en julklapp kvar att fixa and then I'm done! Julpyntet är färdigt till 95% o till veckan blir det att ordna julmat till knytis som vi ska ha hemma hos syrran på julafton :) Det kommer bli dundermysigt det! O som ett brev på posten är det löningstid på fredag SAMT att snön har kommit, o för att stanna ser det ut som! Supermysigt o efterlängtat med mycket snö nu lagom till jul, sen får det stanna till nyår o sen kan det försvinna ;) Efter julhelgerna kan det bli sommar igen tycker jag :DDD

O vad har jag annars hunnit med? Jo, jag har haft den förmånen att ha varit sjuk, IGEN! :DD Från förra söndagen till i torsdags kan man säga, så nu är det bara så att jag inte ska vara sjuk på en tioårsperiod, period! (maha!) Nä, sjuklingstider får det vara slut med nu :D
O sen var man ju med mr. N o hans syster på självaste Paul McCartney förra helgen också! Visst hade jag rätt så typ skyhöga förväntningar på honom då han ju skrivit bland de bästa o mest kända låtarna som nånsin gjorts o var med o grundade ett av de mest inspirerande banden i modern tid, men trots allt det så överraskade han STORT! Jag visste inte att han hade så mycket energi o var så alert på scen o att han byter instrument varje kvart, eller att han står på scen i TVÅ O EN HALV TIMME o bara spelar o spelar!!! Hörni.. Rent utsagt var han så överjävla grym! Visst kände jag mig lite dum som inte alls kan alla låtar o inte är lika inbiten i Beatles som många andra var den kvällen o är, men vem fan brydde sig om det!? 22000 pers o utsålt o Sir Paul McCartney från Beatles står på scenen, det var tillräckligt det.



Det infann sig många fina ögonblick under konserten, som när han hyllade John o George med varsin låt osv, men jag rös verkligen till när han helt ensam på scenen stod o sjöng Blackbird. Då stod verkligen hela Globen still, mäktigt var ordet.


Kommentarer
Postat av: Tobias Nietula

Blackbird, Yesterday, The Night Before o Hey Jude var nog högpunkterna på konserten, fyfan vad magiskt det var.. Vill bara dit igen!!

2011-12-25 @ 11:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0