110314

Tjaba!

Jag har mycket att berätta om helgen o så men det inlägget får vänta tills imorn då det även kommer en massa bilder! Men nu tänker jag berätta om dagen istället! :D

Jag hade studiedag idag vilket egentligen beräknas som lovdag, men jikes så mycket jag fått gjort! På förmiddagen åkte jag iväg till stan för ett möte med sömmerskan som ska sy min studentklänning, o det vart väldigt lyckat! Jag hade med mig en klänning som jag verkligen diggar, modellen passar mig perfekt så den ska hon använda som mall nu när hon ska sy. Klänningen kommer att sys i duchesse, ett slags sidentyg, i en champagneaktig färg. Sen ska hon sy upp en bolero också att ha över axlarna, i samma tyg fast i vinrött. Så det kommer bli riktigt bra! :))) Om en tre veckor när hon sytt en stor del ska jag tillbaks o prova, o vad jag längtar till det! Nu är det viktigaste till studenten fixat: mössa, klänning o sen blire att titta på skor. Sen såklart betygen, men de är jag inte speciellt orolig över! :)
Sen när jag kom hem bakade jag vaniljbullar vilka vart helt okej! Mamma o pappa blev glada iaf haha. Sen har jag ägnat resten av eftermiddagen/kvällen till att söka jobb, på diverse rekryteringshemsidor. Det vart väldigt lyckat o ett par jobb jag har sökt är rena drömjobben, så jag får hålla tummarna nu till att det går vägen med ett av dem!

Imorn äre skola igen, 8.30-16.00, ska nog gå bra!

Skriver som sagt mer om Mustasch o Göteborg imorn, please hold! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0