I'll be your shelter from the wind and the rain

Hallopsan!

Jag hoppas att ni vad jag vet, få som läser den här bloggen även läste gästbloggningsinlägget igår av killen min! O visst var det bra? :D Mer gästbloggning i framtiden älskling! :D

Nu över till dagens äventyr. Hade först latin där vi läste lite retorik o även översatte första kapitlet i första Harry Potter boken från latin till svenska. O ja, Harry Potter har översatts till latin, o han heter så gulligt, Harrius Potter på latin. Lol-ligt värre eller hur?? :DDD haha. Men lite kul är det faktiskt att läsa! :D Sen historia där vi ÄNTLIGEN, avslutade våran rekonstruktion om Karl den tolvtes död, som vi hållit på med ända sen kursens början! Så nu har vi börjat arbeta med annan historieläsning, vilket jag hoppas kommer vara lite roligare då jag starkt ogillar svensk historia o källkritik överhuvudtaget! Sen religion, dagens mest spännande lektion där vi fick besök av en hindu vid namn Mats vilket var mycket intressant! Han höll en relativt kort o koncis föreläsning o berättade det mest grundläggande o vanliga inom den gren inom hinduismen han är troende i, Hare Krishna. Sen fick alla i klassen ställa frågor, o frågestunden vart längre än själva föreläsningen! Men föreläsningen var mycket givande o passade perfekt in nu när vi snart ska ha prov på kristendom, islam o just hinduismen. Dessutom fick jag med mig två böcker också, en bok om sanskrit, Indiens officiella språk o Srila Prabhupada, grundaren av Hare Krishnas, självbiografi. Lite kul, så nån gång blire till att läsa de båda två! :D
Sista lektionen var svenska där vi tittade på en instruktionsfilm om hur man bäst håller ett föredrag, inte speciellt givande men vi fick sluta tidigare så yeey! :D

Imorn äre för övrigt fredag vilket gillas starkt!! :D Då blire till att bland annat, betala pengar till studentflaket o sen på kvällen laga en god tacopaj som kommer avnjutas med mor o far framför Let's Dance. En typisk fredagskväll hemma med päronen, ska bli nice, har inte blivit så mycket utav det på sistone så :)

So there you have it, ett långt o förhoppningsvis informativtrikt inlägg, smell ya later!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sanskrit är något som jag verkligen vill lära mig mer om, har läst lite om det men vill veta mer! Och er föreläsning verkar ju ha varit grym också! :DD låter som en rätt bra dag! HÄRLIGT!!

2011-03-18 @ 23:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0