Göteborg & Mustasch!

Tjolahopp!

Nu tänkte jag berätta lite om Göteborg o överjävlafantastiska (förlåt för er svordomskänsliga) Mustasch!!! :D
Det hela började på fredagsförmiddagen då det bar av till Göteborg från Degerfors med bil. Vid halv tre tiden var vi framme o installerade oss i lägenheten vi skulle övernatta i o vi hann få i oss lite pizza också innan vi åkte buss o spårvagn till Lisebergshallen!
Första förbandet var Bullet som var.. helt okej. De spelade ett väldigt kort set, max en halvtimme, men de spelade rak enkel rock n roll som låter precis som AC/DC, vilket det inte är nåt större fel på! Ingen favorit men de funkade absolut :D (kräsen jag låter haha).



Dag "Hell" Hofer i Bullet.

Andra förbandet var Electric Boys vilka var riktigt, riktigt bra!! Jag hade absolut ingen koll på de innan, o jag hade ingen som helst aning att de var svenskar heller! Men det är de tydligen, de var på toppen av sin karriär under sena 80 o 90-talen tydligen. De spelar förjäkla skön musik med sköna melodier o helt obegripliga texter o låttitlar, eller vad sägs om Father Popcorn's Magic Oysters? :DDDD haha, de var helt klart bästa förbandet o de lyckades värma upp publiken mer än väl!



O håll med om att sångaren/gitarristen ser ut precis som Joe Perry!?

Sen återstod en 30-40 minuters väntan innan Mustasch äntligen gick på scenen o från första låten Double Nature (min personliga favorit) till sista låt Black City var det fullt drag o sköööönaste stämningen ever!! Bandet var verkligen på topp o längst fram där jag stod, var folk verkligen galna o helt inne i låtarna o allt så det var heeelt underbart! :DDDDDD Däremot kände man törsten efter vatten efter cirka två låtar men det var inget man inte stod ut med! :D Jag kommer inte ihåg exakt i vilken ordning låtarna spelades men jag kommer däremot ihåg att alla favvolåtarna spelades i första halvan av setet så det var riktigt svettigt där ett tag! Favoriterna var helt klart Double Nature, man kan inte öppna med en bättre låt än så där introt sakta går igång med trummor o sen stråkar, bas o till slut gitarr! AWESOME om du frågar moi!! Mine, The Man/The Myth/The Wreck, Dogwash, Heresy Blasphemy, Bring Me Everyone, I Hunt Alone o nyaste Angel's Share. Så för er Mustaschnyfisar eller ni som redan känner till dem, gå in o kolla upp dessa sköna låtar på allas vår kära Spotify! :DDD
Det roliga var också att basisten, Stam (Mats baklänges) fyllde år just i fredags så det var ju trevligt, plus att han stod precis framför mig o spela så jag fick ett par riktigt bra foton på honom! O allas vår kära Ralf får vi ju inte glömma, han var lika galen o go som vanligt! O David på gitarr o Danne på trummor var lika bra de! Med andra ord så var det en riktigt bra konsert o jag hoppas på att få se dem igen snart :]

På lördagen efter en god frulle o gott sällskap bar det iväg till Nordstan för lite shopping o sen till en kines/japansk restaurang som inte var den mest hippa av ställen kanske. När vi stod utanför o tittade på menyerna kom det fram en kille som sa att om vi ville ha kunde vi köpa det av honom. Alltså, braja. När vi gick in satt det ett gäng entusiastiska spelnarkomaner som hela tiden växlade 100-lappar mot 10 kronor o lite annat konstigt folk som åt mat. Men visst, maten var god, men det var nog mitt första o sista besök på Restaurang Evergreen! x] O efter en lång bilresa hem var vi tillbaks i Degerfors igen vid halv åtta tiden då vi åt pizza o tittade på Melodifestivalen. Vinnaren KAN ju diskuteras :DDD

Till sist följer här lite bilder tagna av mig, feel free to admire, men ingen kopiering eller bildstöld tack.

















Blev många bilder på Stam, oops! 8)











Älskar den här på Raffe!




Kommentarer
Postat av: Tobias Nietula

Shiiiit vilka snygga bilder!! :DDDDD O konserten var övernaturligtjävlagördyngbra!!

2011-03-15 @ 21:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0