SUNday

Halloj halloj!

Vilken skön helg det har varit! O synd att den tar slut imorn.. Blä, varför kan jag inte ha studiedag imorn!? haha, synd om mig, jupp! Nä, men det har verkligen varit en jätteskön helg med skönt väder o gott sällskap. Igår var jag som sagt till Stockholm med mamma o hennes arbetskompisar, vi åkte med tåget tjugo över nio o kom hem strax innan åtta, så det blev en heldag i vår vackra hufvudstad. Vi gick in o ut i affärer, fikade o åt asiatiskt. Jag testade sushi för första gången, o det smakade inte illa, dock är det en väldigt speciell smak så det kommer ta tid att vänja sig vid den, men jag kan absolut tänka mig att äta det fler gånger (dock aldrig wasabin haha..). Mitt önskemål var ju att hitta studentskor o väska men vi gick in till de största skokedjorna o jag vill ha ett par personliga som inte alla andra kommer gå runt i, så jag ska in till en specialaffär i stan nu snart o eventuellt till Eskilstuna. Däremot hittade jag lite kläder o annat smått som jag kommer lägga ut här de nästkommande dagarna.

Idag gick jag upp sent o gjorde i ordning en god frukost till mig själv o vilade de dunkande hälarna o benen innan jag marinerade kött o skar upp grönsaker till grillspetten som blev dagens middag. Tobbe, Maria o alla barnen kom hit o grillade vilket var riktigt mysigt! Lilla Saga var på gott humör o vaken o sötnötarna Emy o Alma likaså. En lugn o skön söndag har det varit vilket kändes välbehövligt efter gårdagens bravader.

Nu laddar jag upp inför en ny vecka o nya uppgifter. Först blir det en medioker skolvecka o uppgifter att göra o sen på fredag åker jag till Degerfors över helgen bland annat för arbetsintervjun på lördagen. 'Appy days all around :D

Hoppas ni haft en lika skön helg som jag o att ni laddar upp för ännu en arbetsvecka!

Ttyl.

Om inlägget publicerades senare än beräknat så berodde det på driftproblem hos Publishme, jag har alltså inte blivit senil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0