Another week has begun!

Jo ni, som ett brev på posten väcktes man imorse av nyheten att det skulle bli jobb idag, 9-15. Det kändes riktigt härligt att få vakna upp till en arbetsdag, jag tyckte det var snudden på deprimerande att förra måndagen vakna till vetskapen att man inte skulle iväg o jobba, iaf för en sekund. Dagens arbete var lika trevligt som vanligt o den här gången blev det att hjälpa till lite på småbarn. Jag har en förkärlek till att jobba med mindre barn, kanske för att det är en sån tillfredsställande o härlig känsla att få ett litet barn att le o skratta. Det bara ryser i hela kroppen, hihi! Sen kan ju det där härliga skrattet snabbt växla till ett ilande skrik, men det är så de små liven fungerar! Imorn blir det jobb också, från 9-16.30.

O om drygt två veckor får man sin efterlängtade lön, som bland annat ska gå till att fixa mitt nuvarande solblekta o på tok för långa hår. Sen klickade man hem lite nytt att ha på sig tidigare ikväll också, alltid kul med lite nytt att gå runt o glänsa med :) Men sen får det bli stopp på shoppandet, för om jag ska tjäna än lite mer vuxenpoäng bör jag starta upp ett bra sparande, vilket kommer att behövas inför framtiden!

Ha det gött ni gott folk, o ta hand om de ni tycker om!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0