Ni vet det här problemet med fredagsunderhållning?

Eftersom vi varken har digitalbox eller antenn i vårt hushåll än så får vi stå ut med ett väldigt begränsat kanalutbud, som mer eller mindre består av ettan, tvåan, trean o fyran. O när man en fredagskväll sitter själv utan sin älskling så får man förlita sig på annan underhållning, i detta fallet Idol. O låt mig bara få fråga: vad är det för meningslös skit?? Jag startade en relativt hetsig debatt om det på fb, o jag förstår inte vad det har med musik att göra? Tolv UNGdomar ställs på prov varje fredag för att stå o sjunga till förinspelad musik i en knapp minut, o ska på så sätt förberedas att skickas ut i den stora, tunga musikindustrin? Det är inte rättvist, utan det är falsk marknadsföring mot tolv ungdomar som må ha musikaliska talanger o må ha stor chans att lyckas om de fick den rätta coachingen. Nä, jag ser hellre på Fångarna på fortet två kvällar i veckan än att se på nått meningslöst "musik" program som är till för att skämma ut o håna ungdomar med musikaliska drömmar, o för att Sveriges fjortisar ska ha nåt att skrika åt. Jag unnar dessutom Anders Bagge o Laila Bagge Wahlgren ett annat jobb med deras tunga erfarenheter!

O jag vet, jag vet att jag inte har tvingats att titta på det, men allt för att reta gallfeber på er, right? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0