110911

Hej på er allihopa!

Då var man tillbaka i good ol' Sweden igen, tidigt i fredags kväll kom vi hem efter en kanonsemester i Agia Napa o Cypern! :) Två veckors bad, solande, god mat o trevligt sällskap var avkopplande o välbehövligt innan höstens antågande! Brorsan o hans familj kom ner en vecka, o den veckan innehöll i princip bara bad, godis, dans, sång o Bamse hehe! Dagen innan hemfärd mot Sverige o Arlanda åkte vi iväg på en enormt prisvärd utflykt till Karpasiahalvön på norra Cypern, där vi bland annat såg o matade vildåsnor o besökte en strand dit havssköldpaddor lägger sina ägg! O så hann jag även fylla 19 mitt under semestern också, en härlig födelsedag som sent kommer att glömmas! :) Såklart har allt fotas o gud vad vet vad, o bildbevis kommer upp inom en snar framtid! :D

Ända sen hemkomsten har jag bara tagit det lugnt, varvat ner o packat upp, tvättat o städat. Käraste Siri har även kommit tillbaka till oss o allt är i sin ordning :) O visst går det inte att undvika att nämna 9/11. Tio år sen idag, o självklart håller jag med om att det kändes som att allt hände igår, o jag kommer fortfarande ihåg exakt vart jag befann mig o vad jag gjorde när jag fick reda på vad som hänt. Men nu tycker jag faktiskt att den här dagen kan tillägnas den fruktansvärda terrorattacken som förändrade hela vår värld, o sen är det enough. Gå vidare i livet, o se framåt, o försök att motverka terrorismen istället för att älta allt som hänt. Det går inte att älta hur länge som helst.

That was all for now, ha en skön söndag o bortse från den jobbiga måndagsångesten! :D


Kommentarer
Postat av: Johanna

Karpasia utflykten är asuuuum!! Och såå härligt att se och höra att du har haft det toppen :DD



och terrorattacken jaaa.. jag håller med, klart man minns och tänker på det, men jaa man måste gå vidare. det som har hänt har hänt nu ska vi fokusera på vad vi kan göra nu istället för att fokusera på det som har hänt.



<3

2011-09-11 @ 17:28:58
URL: http://guldetblevtillsand.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0