110926

Tillåt mig att berätta om min morgon o dag:

Jag väcks av pappa o en galen Siri 06 nånting 19 imorse när jag egentligen skulle upp vid halv åtta. O varför undrar ni? JO, för att mamma som öppnade på jobbet (ja, vi jobbar på samma ställe) klockan 6 har råkat på influensan o kunde inte gå hem då andra personalen som skulle komma 06.30 också var sjuk, så då fick jag rycka in två timmar tidigare, vilket jag iofs inte hade nåt emot, men visst hade jag kunnat fixat till mig nåågot mer innan jag vandrade ner den korta vägen till förskolan haha.. Men men, jag hade en helt okej arbetsdag med bland annat grupp o porträttfotografering :D Egentligen skulle jag jobba på storbarn men den andra vikarien fick jobba där istället så jag får gulla med småbarnen resten av veckan hihi! :] Det blir jobb resten av veckan också sörni, tjo-hejsan-sa vad bra det går ja ja! :DD O inte blev jag mindre glad när pappa hade bakat äppelpaj o mina stövlar som jag beställt hade kommit hem som ett brev på posten (katching!) när jag kom hem,  nejni, det var mycket trevligt det med :D Dock hade jag fått fel väska hemskickad så den blir till att returnera så snart som möjligt..

O hur var helgen då undrar ni förstås? Jo ni, tågen dit o hem gick problemfritt, jag o älskling var in o köpte sista presenten till mamma som fyller år på lördag, det vankades kalas på lördagen då vi bakade 40 chokladmuffins o två ananaspajer, o älskling fick en del trevliga födelsedagspresenter, BLAND ANNAT en iPad, o jag önskar mig förresten en egen i julklapp! :D De två kommande helgerna blir det också till att spendera tillsammans, den nästkommande åker vi till Stockholm en heldag för att fira mammas 60-årsdag o helgen efter det är det marknad här i Strängnäs, o det kommer bli minst lika trevligt det! :]

Nu blir det att ta det lugnt innan morgondagens bravader, tills dess får ni en bild på två små krabater jag tycker om väldigt mycket :]

Ha dä'! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0