Beatles

När jag lyssnar på Beatles så är det alltid tre låtar som jag jämt fastnar på o som får gå på repeat:

1. The Night Before



Min T brukar ofta säga att det förmodligen är deras bästa låt, o jag vet inte, för satan vad kluven man blir gällande deras katalog... Men den låter verkligen som "The happy pappy 60's" o tillhör Beatles extremt glada period när de bara gick runt o log hela tiden haha. En glad liten melodi som är oerhört trallvänlig :D

2. Yesterday



Det är nog omöjligt att inte fälla en liten tår eller bli lätt rörd när man lyssnar till Yesterday.. Så simpel men ändå så perfekt, o Paul sjunger den så trovärdigt o vackert. Ett plus till hans söta leende i slutet av videon :]

3. Penny Lane



Alla dessa tre är skrivna av Sir McCartney, även om samtliga Beatles verk är krediterade till Lennon/McCartney, men jag fastnar som mest på Pauls låtar. Penny Lane är också sådär glad o lättlyssnad, man bara måste gilla den! O videon.. grymt klyschig o grymt engelsk! Magiskt haha ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

We said our goodbyes

(Ahh The Night Before)

Love was in your eyes

(Ahh The Night Before)



Magiskt <3



The Night Before, A Day In The Life o Maybe I'm Amazed måste vara några av världshistoriens bästa låtar. The Beatles forever säger jag bara <3

2012-03-27 @ 19:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0