120531

Då jag om endast några månader har åldern inne (20) att söka in som cabin crew till diverse flygbolag surfar jag runt så mycket jag bara kan på min lediga tid för att kolla in annonser o annat som kan vara till nytta.
Proffice Aviation är ett rekryteringsföretag som de flesta flygbolag (bla SAS o Norwegian) använder sig av i sina rekryteringsprocesser. O som en blixt från klar himmel hade PA lagt ut en annons som jag omedelbart sökte, så vi får se vart det kan leda till. Jag har inga större förväntningar, men man måste ju börja nånstans! :) Huvudsaken är att jag iaf uppnår deras grundläggande krav o en stor del av det meriterande! Lite komiskt var att ett av kraven löd så här: 

"Minst 160 cm lång, vikt jämförelsebart till längden. Vårdat yttre."

Vilket ungefärligt kan översättas så här:

"Du får inte vara för kort, inte heller för tjock. Du får varken klä dig fult eller oanständigt."

Cabin crew yrket måste vara bland det mest utseendefixerande yrket efter modellyrket. Tragiskt men sant. Hoppas man är tillräckligt vårdad för att ha en chans, hehe! För ni har väl aldrig stött på en ovårdad flygvärdinna o/eller steward nån gång..?

O på tal om utseende så var jag igår iväg till frisören för att klippa o färga mig. Blev jag nöjd, you may ask?
MER ÄN NÖJD säger jag då! Äntligen har jag hittat den färg jag velat ha så länge, o min frisör är ju guld värd! Så himla kunnig!! Beställ en tid på Salong Hårmodet i Strängnäs o ni blir inte besvikna.



Det kommer ta tid att vänja sig vid den nya färgen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0